Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdo nefandí, není Čech!

Jsem hrdá na svůj národ. Jsem dokonce i pyšná na naše hokejisty. Ano, jsem žena a víc to neprožívám. Postřehla jsem sice před nedávnem, že probíhá Mistrovství světa v hokeji, a co jako? Na jiném programu dávají Ordinaci.

Každému, co jeho jest a já to zdravotnictví mám prostě víc v krvi. Vytkne-li mi někdo tento výběr, odpovím mu otázkou: „Žehlil jsi někdy?“ A debata je u konce.

Ale nejsem zase až takový sportovní analfabet, vím třeba, že hokej se hraje na ledu, s hokejkou a pukem a na třetiny, kdežto fotbal zase na hřišti, s míčem, do kterého se kope a má dva poločasy po 45 minutách. V hokeji jsou nájezdy, ve fotbalu penalty. Ale co je důležitější – fotbal má krásné chlapy! Teda hokej asi taky, jenomže jsou skrytí pod veškerou tou hokejovou výstrojí a není je vidět. Škoda.

Ale vraťme se k Mistrovství světa. Jsme dobří, ČEEŠI, DO TOHO!!! Když náhodou přepnu z třítisícího dílu bůhví kolikáté řady seriálu z naší ulice, vidím, jak makají, a když se zaposlouchám do nadšené komentátorovy řeči, a pochopím, že vyhráváme, zalije mě pocit štěstí a hrdosti. Skutečná národní hrdost.

Jenom si nejsem jistá, jestli bych se neměla jako správná fanynka českého národa chovat úplně jinak. Sehnat si tričko s vlajkou a nosit ho. Sehnat si vlajku a zapíchnout si ji do kabelky. Sehnat si vlajkové chrániče na zrcátka u auta a jezdit jedině s nimi. Nechat si namalovat vlajku na obličej. Nejsem vůbec in.

Ale ani přesto nejsem míň hrdá na svoji rodnou vlast.

Autor: Jitka Suchánková | úterý 17.5.2016 19:28 | karma článku: 13,94 | přečteno: 470x
  • Další články autora

Jitka Suchánková

Moje boje v myčce

Tuhle jsem v jednom nejmenovaném českém nekončícím seriálu zahlédla situaci, která ve mně vyvolala údiv a následně úsměv na rtech, protože ji dobře znám. Automatická myčka na auto...

14.6.2022 v 5:22 | Karma: 16,75 | Přečteno: 474x | Diskuse| Osobní

Jitka Suchánková

Taky jste ti hodní pitomci?

S přibývajícím věkem jsem poněkud rozpolcená osobnost. Ale možná to nebude věkem, jedná se totiž o ten všeobecně známý fakt, že když dáte najevo, že něčemu rozumíte a dobře to ovládáte, tak je vám prostě práce přidáno.

10.5.2022 v 17:30 | Karma: 18,78 | Přečteno: 728x | Diskuse| Ostatní

Jitka Suchánková

Bližší košile nežli kabát

Miláčku, já jsem tak přemýšlel, že když budeš každý den v práci o hodinu dýl, můžeš se v pátek vracet v poledne. V tom momentě miláčkovi přistál na hlavě předmět mé ruce nejbližší.

22.4.2022 v 19:36 | Karma: 17,46 | Přečteno: 485x | Diskuse| Ostatní

Jitka Suchánková

Prince na bílých koních nechejte veterinářkám!

Ženy, dámy, nečekejte. Nečekejte dlouho na svého vysněného prince. Můžete umřít dřív, než se dostaví. Tak zní varování devíti lékařů z deseti.

14.3.2022 v 6:10 | Karma: 17,33 | Přečteno: 408x | Diskuse| Ostatní

Jitka Suchánková

Zastesklo se mi...

Najednou to prostě přišlo a začalo mi to okupovat moji hlavu zevnitř. Nemohla jsem myslet na nic jiného, nemohla jsem dělat, co jsem dělat měla i chtěla. MYŠLENKY. Nebo spíš VZPOMÍNKY. Nebo ještě líp –VZPOMÍNKOVÉ MYŠLENKY.

24.2.2022 v 6:55 | Karma: 9,04 | Přečteno: 131x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Naučená omluva, bez upřímné lítosti. Za pokus o vraždu dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 73
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 825x
Jsem z rodu "psavců", kteří ačkoliv mívají určité odmlky z nejrůznějších důvodů (nepochopení manžela, časový press, nová láska ap.), vždycky se k psaní vrátí, protože bez něho prostě nemůžou být. S tím nic neuděláte. Publikuji kde se dá, knižně zatím vyšlo pouze Možná jsem blázen... (s odstupem času si myslím,že určitě), v nejasné fázi těsně před vydáním, avšak zbržděno krachem nakladatelství Olympia, je knížka Udělejte se mnou něco! (viz http://www.databazeknih.cz/knihy/udelejte-se-mnou-neco-78886). Stále mi slibují vydání a stále se to odkládá :-(

Na Facebooku Araby a Turky za "přátele" nepřijímám, stejně jako americké lékaře a vysloužilé vojáky. Sledujte mě na Facebooku nebo také na Twitteru:  @ji_tuska

 

Seznam rubrik