Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč se cítím být méněcenná

Bylo to nečekané večerní setkání. Chodím si to tak mezi regály nejmenovaného obchodního domu a v hlavě se mi honí nákupní seznamy a cifry, obojí spadající do pracovní sféry.

Dávno po pracovní době, ale co naplat. Jestli chceš, tak musíš. Díky pozdní hodině a navíc ještě ve víkendovém dni tam není moc lidí. Občas proběhne prodavačka, aby doplnila zboží, to je tak jediný adrenalin toho večera.

A pak ho uslyším. Anonymní hlas odmítá pravděpodobně do mobilu pracovní nabídku s odůvodněním, že bere měsíčně 45 tisíc a je spokojený. Že je spokojený, to chápu. Nenápadně vykouknu z uličky. Co když tam na mě čeká štěstí? Můj plat se pohybuje v cifrách třikrát menších a za podmínek vysokého pracovního nasazení a pracovní doby od nevidím do nevidím. Čekám úspěšného padesátníka v obleku – ovšem co uvidím, mi vyrazí dech. Zírám na hubeného mladíčka v riflích o číslo větších. Už nevnímám, co říká do mobilu u ucha… Je mu kolem 25 maximálně a má 45 tisíc měsíčně. Dělám někde chybu???

Okamžitě mi kleslo sebevědomí na nulu a z nákupního vozíku jsem vrátila na původní místo uzeného lososa z Norska. S mým platem třikrát nižším nemusím nakupovat nejkvalitnější zboží. Možná by mi mohl stačit losos polský.

Takže nevím – dokáže mi někdo poradit? Kde dělám chybu? Jsem horší než ostatní? Nebo to není běžný stav a mladíček byl jen speciálním úkazem? Každopádně mi pokazil minimálně víkend. Díky němu se cítím a budu cítit méněcenná.

Autor: Jitka Suchánková | sobota 27.2.2016 21:51 | karma článku: 18,06 | přečteno: 949x
  • Další články autora

Jitka Suchánková

Moje boje v myčce

Tuhle jsem v jednom nejmenovaném českém nekončícím seriálu zahlédla situaci, která ve mně vyvolala údiv a následně úsměv na rtech, protože ji dobře znám. Automatická myčka na auto...

14.6.2022 v 5:22 | Karma: 16,75 | Přečteno: 475x | Diskuse| Osobní

Jitka Suchánková

Taky jste ti hodní pitomci?

S přibývajícím věkem jsem poněkud rozpolcená osobnost. Ale možná to nebude věkem, jedná se totiž o ten všeobecně známý fakt, že když dáte najevo, že něčemu rozumíte a dobře to ovládáte, tak je vám prostě práce přidáno.

10.5.2022 v 17:30 | Karma: 18,78 | Přečteno: 728x | Diskuse| Ostatní

Jitka Suchánková

Bližší košile nežli kabát

Miláčku, já jsem tak přemýšlel, že když budeš každý den v práci o hodinu dýl, můžeš se v pátek vracet v poledne. V tom momentě miláčkovi přistál na hlavě předmět mé ruce nejbližší.

22.4.2022 v 19:36 | Karma: 17,46 | Přečteno: 485x | Diskuse| Ostatní

Jitka Suchánková

Prince na bílých koních nechejte veterinářkám!

Ženy, dámy, nečekejte. Nečekejte dlouho na svého vysněného prince. Můžete umřít dřív, než se dostaví. Tak zní varování devíti lékařů z deseti.

14.3.2022 v 6:10 | Karma: 17,33 | Přečteno: 408x | Diskuse| Ostatní

Jitka Suchánková

Zastesklo se mi...

Najednou to prostě přišlo a začalo mi to okupovat moji hlavu zevnitř. Nemohla jsem myslet na nic jiného, nemohla jsem dělat, co jsem dělat měla i chtěla. MYŠLENKY. Nebo spíš VZPOMÍNKY. Nebo ještě líp –VZPOMÍNKOVÉ MYŠLENKY.

24.2.2022 v 6:55 | Karma: 9,04 | Přečteno: 131x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Tlaková níže přinese mírné ochlazení. O víkendu bude oblačno, přijdou i bouřky

2. května 2024  6:54

Přímý přenos Silný vítr a nebezpečí vzniku požáru na vybraných místech v Česku hrozí ještě ve čtvrtek, výstrahy...

USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku

2. května 2024  6:49

Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

  • Počet článků 73
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 825x
Jsem z rodu "psavců", kteří ačkoliv mívají určité odmlky z nejrůznějších důvodů (nepochopení manžela, časový press, nová láska ap.), vždycky se k psaní vrátí, protože bez něho prostě nemůžou být. S tím nic neuděláte. Publikuji kde se dá, knižně zatím vyšlo pouze Možná jsem blázen... (s odstupem času si myslím,že určitě), v nejasné fázi těsně před vydáním, avšak zbržděno krachem nakladatelství Olympia, je knížka Udělejte se mnou něco! (viz http://www.databazeknih.cz/knihy/udelejte-se-mnou-neco-78886). Stále mi slibují vydání a stále se to odkládá :-(

Na Facebooku Araby a Turky za "přátele" nepřijímám, stejně jako americké lékaře a vysloužilé vojáky. Sledujte mě na Facebooku nebo také na Twitteru:  @ji_tuska

 

Seznam rubrik