Když Fuchsová přijela s Kamilem

„Kamil je můj foťák“, napsala mi zprávu Irena Fuchsová, „založila jsem mu facebook. Hledej Kamil Fuchs.“ 

Čtyři z pěti průměrně inteligentních lidí by pochopili, že foťák je foťák, tedy fotoaparát. Ne tak Suchánková. Její výjimečnost ji utvrdila v tom, že foťák Kamil Fuchs je osobní fotograf známé spisovatelky a divadelní nápovědy.

Těsně před besedou šuškám organizátorce a mé dceři v jedné osobě: „A kde má toho fotografa? Měli přijet ve dvou…“ Dcera se tajemně culí a koutkem úst sykne: „Počkej, ona to vysvětlí…“

A paní Fuchsová vzápětí objasňuje jádro pudla a všem představuje Kamila Fuchse. Krásný černý fotoaparát, který má svůj profil na facebooku. Zírám na ni málem s pusou otevřenou a všichni kolem se smějí. Irenka dává k dobru, jak jsem se jí ráno ptala, jestli je Kamil její manžel, když mi napsala, že už se Kamil klepe na focení u nás na besedě. Odpověděla tehdy, že Kamil je její foťák a že mu založila facebook.

Byla jsem po ránu trochu neuspokojená tou odpovědí, protože jestli ji má fotit člověk stejného příjmení, tak s ní přece musí mít něco do činění! Asi ten příbuzenský vztah bude náročnější…

Dceři jsem okamžitě psala, že návštěva přijede s doprovodem, jestli to ví. Nevěděla, organizátorka, pchhh!!! Na nádraží, kde Irenku vyzvedávala, se jí hned ptala: „A kde máte pana Fuchse?“ A Irenka sáhla do tašky a pak jí vše vysvětlila, a mně všechno došlo až na besedě - Kamil Fuchs je přístroj na focení, tedy foťák!!! A s ním Irena skutečně přijela.

Až doma mi docvakla celá podstata. Jsem debil. A málem jsem ho udělala i ze slavné spisovatelky. Myslela jsem, že už je to senilní bába, která si nepamatuje, že mi ten den ráno utajila jistou informaci. A ona mi ji přitom řekla!

Irena si Kamila Fuchse přizpůsobila k obrazu svému už dávno, ale já jsem jí ho ten den zpersonifikovala do detailů.

Autor: Jitka Suchánková | středa 30.3.2016 17:59 | karma článku: 15,40 | přečteno: 566x
  • Další články autora

Jitka Suchánková

Moje boje v myčce

14.6.2022 v 5:22 | Karma: 16,75

Jitka Suchánková

Taky jste ti hodní pitomci?

10.5.2022 v 17:30 | Karma: 18,78

Jitka Suchánková

Bližší košile nežli kabát

22.4.2022 v 19:36 | Karma: 17,46

Jitka Suchánková

Zastesklo se mi...

24.2.2022 v 6:55 | Karma: 9,04