- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už jsem si zvykla na titulky slibující senzaci, show nebo katastrofu, přičemž následně se v článku nedozvím nic, co jeho název sliboval. Dobrá, jde přece o čtenost a na názvu článku je, aby čtenáře přilákal. Jen si nejsem jistá, jestli množstvím falešných lákadel spíše ty potenciální louskače písmenek neodradíme. Až bude jednou chtít zřít světlo světa skutečná Novina s velkým „N“, nebudou nám to už možná věřit.
Další typ názvů článků jsou názvy zavádějící. „Toužíte po dětech? Tady je 22 fotek, kvůli kterým si to možná ještě rozmyslíte“. Nesmysl, že? Fotografie lze spolehlivě zařadit do vtipných momentek. Navíc patrně autor netuší, kolik párů skutečně marně touží po dítěti a ani naše reprodukční medicína jim nedokáže pomoci.
Nebo tento titulek: „Milujeme jógu: Fotograf zachytil jogínku ve všech pozicích nahou! Galerie pro fajnšmekry.“ Na fotkách jsou redakcí cenzurně překryty i bradavky, zato si ale redaktor neodpustil trapný komentář, že co se asi dělo po focení…
Poněkud víc při zemi jsou titulky typu: „Co vám nikdo neřekne o vztahu s cizincem“. Myslím, že už toho bylo řečeno víc než dost a mnoho příběhů bylo vydáno knižně v několika vydáních a pokračováních, a některé z úspěšných knih byly také zfilmovány. Opakování jest matkou moudrosti, ale novinky tu nečekejme.
Pikantněji tedy zní nadpis: „Tvar jeho zadku prozradí, jaký bude v posteli“. Ano, zní to pikantněji, ovšem větší blbost si už asi nepřečtete.
Na internetových serverech se jako houby po dešti rozrostl další typ novinových titulků:
Zajímá vás, jak si nabarvit řasy a nevypíchnout si přitom oko? Jistě, děláte to od svých 15 let, ale co kdyby, že? Takže kliknete na článek – a přečtete si úvod. Chcete-li číst dál všechny body, musíte klikat dál a dál, co klik, to další bod. A to mě nebaví, potřebuju si celý článek zkouknout jedním okem hned, když jsem si to druhé už vypíchla řasenkou.
předchozí | 1 2 3 4 | další |